Interesse? Contacteer ons!
Een innovatiestrategie stuwt bedrijven naar een duurzame groei en concurrentievoordeel. Het is een strategisch plan dat keuzes maakt en richting geeft: Waar willen we naartoe? Waar willen we binnen enkele jaren staan? En hoe geraken we daar? Wat doen we wel en wat zeker niet? Waar steken we onze tijd en middelen in? En hoe maken we een verstandige innovatiemix?
Onze innovatiestrategie workshops zijn ontworpen om organisaties te helpen bij het identificeren van complexe problemen die we willen aanpakken en nieuwe kansen die we willen benutten . Deze workshops bieden een platform, waarbij teamleden vrij kunnen denken over de toekomst van de organisatie zonder de gebruikelijke operationele beperkingen.
Het resultaat? Een duidelijk plan met heldere doelen die kunnen leiden tot game-changing innovaties.
Onze facilitators van de innovatiestrategie workshops werken ondersteunend. Ze duiken niet mee in de inhoud, maar focussen op het proces, de veiligheid in de groep en de gewenste outcome. Zo kan iedereen maximaal kan aan het eindresultaat.
Dit betekent dat je een professional aan je zijde hebt die een neutrale positie in kan nemen, die dit dagelijks doet en die kan bijsturen waar nodig. Zo hoeven jullie hier niet mee bezig te zijn en kan al jullie aandacht en energie gaan naar het delen van kennis en het bepalen van de juiste richting.
Samen gaan we op zoek naar de veranderingen die zich aandienen en hoe we daarin willen staan. Welke trends hebben mogelijk een impact op ons? En wat met de concurrentie?
Op basis daarvan kiezen we de strategische pijlers waarop jullie willen inzetten:
Daarnaast kiezen we de gepaste methode:
Op basis van deze keuzes, stellen we een roadmap op die ons zal leiden naar de doelen die we voor ogen hebben.
Een van de krachtigste troeven van elke organisatie is de collectieve intelligentie van haar medewerkers. Door gebruik te maken van de diverse vaardigheden, kennis en perspectieven, kunnen bedrijven een schat aan informatie ontsluiten om zo samen nog sterkere plannen voor de toekomst te smeden. Door te kiezen voor een crossfunctioneel team samengesteld uit mensen van verschillende departementen, zorg je voor meer diverse kennis, een robuuster eindresultaat en draagvlak doorheen de organisatie.
Deze workshops zijn uitermate geschikt voor management teams, strategieteams of innovatieteams die op een gestructureerde manier helderheid willen scheppen over de weg die ze willen inslaan. Welke doelen ze willen bereiken, tegen wanneer en hoe.
Wat gebeurt er na de workshop? De ware uitdaging begint vaak pas bij de implementatie van de strategie. Zorg voor een duidelijk plan wie wat gaat doen en wanneer. Houd de voortgang bij en stel bij waar nodig.
Facilitatie van innovatiestrategie workshops is een kunst op zich. Het vereist niet alleen een goede voorbereiding en de juiste technieken, maar ook een follow-up om de geïdentificeerde strategie succesvol te implementeren. Met de juiste aanpak kan jouw organisatie de vruchten plukken van deze creatieve inspanningen en een leidende rol nemen in de markt.
Een workshop die goed is uitgevoerd, kan het verschil maken tussen stagnatie en groei. Het is een investering in de toekomst van je bedrijf. Ben je klaar om deze uitdaging aan te gaan?
Interesse?
Is je innovatieve spier geprikkeld? Wil je weten hoe wij je kunnen helpen?
contacteer ons
Hi, voor je verder gaat… eerst even jouw beslissing. Wij gebruiken cookies om de website goed te kunnen laten werken, voor het optimaliseren van jouw gebruikerservaring en het bijhouden van statistieken. We gebruiken enkel met jouw toestemming optionele cookies voor marketingdoeleinden zoals het tonen van gepersonaliseerde advertenties. Lees er meer over in onze cookieverklaring.
Deze cookies zijn nodig voor het goed functioneren van de website en kunnen niet worden geweigerd. Meer informatie cookieverklaring.
Wij gebruiken analytische cookies om bij te houden en te analyseren hoe gebruikers onze website gebruiken. Het gebruik van software voor webanalyse helpt ons te begrijpen hoe bezoekers onze website ervaren. We houden onder meer bij: hoeveel tijd bezoekers doorbrengen op de website, welke pagina’s zij bezoeken, waar men op de pagina klikt en tot hoe ver men scrolt. Deze gegevens worden zo veel mogelijk geanonimiseerd of gepseudonimiseerd.
We maken gebruik van marketingcookies voor advertentie- en (re)marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we de effectiviteit van onze campagnes en advertenties meten en verbeteren. Deze cookies worden enkel geplaatst nadat je hiervoor toestemming hebt gegeven.
Wanneer we video’s van bijvoorbeeld Youtube of Vimeo integreren op onze website, plaatsen deze partijen cookies om meer te weten te komen over jouw surfgedrag. Indien je deze cookies niet toelaat, zullen we deze content niet tonen. Meer informatie cookieverklaring.
Je kunt jouw keuze op elk gewenst moment wijzigen via de cookieinstellingen onderaan de website