🤔 We merken dat er nog heel wat misverstanden bestaan over innovatiecultuur. In deze reeks willen we de meest voorkomende onder de loep nemen.
1️⃣ Het eerste misverstand dat we vaak tegen komen binnen organisaties is dat innovatie enkel gaat over product en technologie. En dat dus enkel mensen die daar verstand van hebben aan innovatie kunnen doen.
Dat is echter een achterhaalde visie op innovatie. Innoveren gaat over dingen op een andere, nieuwe manier doen. En dat kan je eigenlijk toepasen op élk aspect van je organisatie. 👉 Je kan kijken naar de binnenkant van de organisatie: Hoe zijn we gestructureerd? Wat is ons business model? Met wie werken we samen? Of hoe zouden we onze processen anders kunnen inrichten? 👉 Je kan uiteraard ook kijken naar de producten of diensten die je aanbiedt. 👉 En je kan kijken naar de buitenkant van de organisatie: Wat is je positionering? Past je branding daar nog bij? En hoe ga je dan om met klanten? Welke service verleen je? Etcetera. 💡 Wanneer je innovatie zo breed bekijkt, zijn jouw medewerkers plots wel het best geplaatst om daar mee over na te denken.Medewerker gedreven innovatie zorgt voor:- Oplossingen die beter passen bij het DNA van de organisatie.- Meer initiatief en intrapreneurship- Hogere employee engagement- Groter draagvlak voor innovatieJe zet medewerker-gedreven innovatie best in wanneer:- Het strategisch belangrijk is om de expertise intern te ontwikkelen.- Er intern al veel kennis aanwezig is of je bereid bent die op te bouwen.- Intern draagvlak belangrijk is voor het succes van het project🔥 🔥 🔥 Stel jezelf dus even de vraag: Op welke domeinen kunnen wij eigenlijk wel een nieuwe wind gebruiken? En welke rol kunnen onze medewerkers hier in spelen?
Interesse?
Is je innovatieve spier geprikkeld? Wil je weten hoe wij je kunnen helpen?
contacteer ons
Hi, voor je verder gaat… eerst even jouw beslissing. Wij gebruiken cookies om de website goed te kunnen laten werken, voor het optimaliseren van jouw gebruikerservaring en het bijhouden van statistieken. We gebruiken enkel met jouw toestemming optionele cookies voor marketingdoeleinden zoals het tonen van gepersonaliseerde advertenties. Lees er meer over in onze cookieverklaring.
Deze cookies zijn nodig voor het goed functioneren van de website en kunnen niet worden geweigerd. Meer informatie cookieverklaring.
Wij gebruiken analytische cookies om bij te houden en te analyseren hoe gebruikers onze website gebruiken. Het gebruik van software voor webanalyse helpt ons te begrijpen hoe bezoekers onze website ervaren. We houden onder meer bij: hoeveel tijd bezoekers doorbrengen op de website, welke pagina’s zij bezoeken, waar men op de pagina klikt en tot hoe ver men scrolt. Deze gegevens worden zo veel mogelijk geanonimiseerd of gepseudonimiseerd.
We maken gebruik van marketingcookies voor advertentie- en (re)marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we de effectiviteit van onze campagnes en advertenties meten en verbeteren. Deze cookies worden enkel geplaatst nadat je hiervoor toestemming hebt gegeven.
Wanneer we video’s van bijvoorbeeld Youtube of Vimeo integreren op onze website, plaatsen deze partijen cookies om meer te weten te komen over jouw surfgedrag. Indien je deze cookies niet toelaat, zullen we deze content niet tonen. Meer informatie cookieverklaring.
Je kunt jouw keuze op elk gewenst moment wijzigen via de cookieinstellingen onderaan de website