CROMAX® ASSESSMENT
Meten is weten!
Voor je kan starten met het aanpakken van de innovatiecultuur, willen we eerst helder in kaart brengen hoe de situatie op dit moment is: Wat doen we goed? En waar kan het beter? Hiervoor hebben we het Cromax assessment ontwikkeld.
Dit gebeurt op basis van een combinatie van kwantitatief en een kwalitatief onderzoek. Samen geven het kwalitatief en kwantitatief onderzoek ons een helder beeld op de verschillende aspecten van je innovatiecultuur én welke aspecten voor de organisatie prioritair zijn om te groeien.
Stap 1: kwantitatief onderzoek
Aan de hand van een online vragenlijst vragen we aan alle medewerkers hoe zij de innovatiecultuur op dat moment ervaren. Deze bevraging is gebaseerd op het Cromax-model en omvat 36 items. De bevraging duurt ongeveer 9 minuten om te voltooien.
Deze bevraging geeft ons een eerste beeld van de situatie op dit moment: wat gaat er echt goed - wat is gemiddeld - wat heeft dringende aandacht nodig?
Stap 2: kwalitatief onderzoek
Het assessment geeft indicatoren over waar er een probleem is, maar nog niet over waarom er zich een probleem voordoet. Om het waarom te achterhalen, doen we vervolgens kwalitatief onderzoek waarbij we inzoomen op de pijnpunten.
Om het waarom te achterhalen voeren we interviews bij een relevante doorsnede van de organisatie. Wij mikken op een 5% à 10% van alle medewerkers. Hoe meer, hoe accurater. We kiezen deze mensen zo uit dat we een goede doorsnede van de organisatie krijgen: alle niveau’s en alle departementen.
Een interview duurt gemiddeld ongeveer 1uur per persoon.
Analyse en roadmap
De combinatie van het kwalitatief en kwantitatief onderzoek geeft een helder beeld van de innovatiecultuur binnen de organisatie op dit moment. Dit kan vervolgens gebruikt worden om heel doelgericht een roadmap voor change op te maken zodat we de juiste aspecten aanpakken.
